Martijn ten Brink nieuwe president & CEO Mazda Motor Europe

De Nederlander Martijn ten Brink wordt met ingang van 24 juni a.s. de nieuwe President & CEO van Mazda Motor Europe, als opvolger van Yasuhiro Aoyama, die sinds begin 2019 de leiding had over het Europese hoofdkantoor van Mazda in Europa. Ten Brink was vanaf de oprichting van Mazda Motor Nederland Managing Director in Waddinxveen en is sinds september 2014 Vice President Sales & Customer Service bij MME.

Aoyama keert terug naar het hoofdkantoor in Hiroshima en neemt daar de functie op zich van Director en Senior Managing Executive Officer Oversight of Global Marketing, Sales & Customer Service.

“Mazda Motor Europe is een ongelooflijk belangrijk onderdeel van onze wereldwijde activiteiten”, vertelt Akira Marumoto, Representative Director en President & CEO van Mazda Motor Corporation. “Daar lanceren we veel nieuwe producten, zoals onze eerste volledig elektrische auto, de Mazda MX-30. Daarnaast rollen we er nieuwe technologieën uit in een zeer competitieve omgeving. Omdat we in Europa met succes uit de pandemie zijn gekomen besloten we dat dit het juiste moment is voor een verandering in het management, als onderdeel van ons Mid-Term Plan”.

“Martijn ten Brink werkt al meer dan twee decennia bij Mazda in vele functies, waaronder management op nationaal niveau. Hij heeft alle vaardigheden die nodig zijn om onze Europese operatie voort te zetten. We wensen hem veel succes in zijn rol. We willen Yasuhiro Aoyama bedanken voor zijn toewijding aan Mazda Motor Europe de afgelopen twee jaar en kijken ernaar uit om hem weer te verwelkomen op ons hoofdkantoor in Hiroshima”, aldus Marumoto.

“Ik ben ongelooflijk trots dat ik de kans heb gekregen om dit geweldige bedrijf in Europa te leiden”, reageert Ten Brink. “Maar waar ik echt naar uitkijk is waar we met Mazda het komende decennium naar toe gaan. De afgelopen jaren hebben we producten op de markt gebracht die met succes kunnen concurreren met de meer erkende premiummerken. Hierdoor hebben we nieuwe klanten aangetrokken, die nog nooit over ons merk hadden nagedacht. Met de producten, diensten en nieuwe ervaringen die we de komende jaren gaan lanceren zal ik mij ten volle inzetten om dit tot een succes te maken".