Hyundai onthult nieuwe mobiliteitsplannen op IAA Mobility 2021

Hyundai grijpt de internationale autoshow IAA Mobility 2021 in Duitsland aan om de nieuwe mobiliteitsplannen en duurzaamheidsinitiatieven te ontvouwen. De 69ste editie van de IAA vindt dit jaar plaats van 6 t/m 12 september in het Trade Fair Center in München.

Hyundai biedt de meest uiteenlopende reeks aandrijflijnen op de markt; van modellen met schone en zuinige benzinemotoren tot mild hybride, volledig hybride, plug-in hybride, batterij-elektrische en zelfs waterstof-elektrische voertuigen. In 2040 wil Hyundai zijn wereldwijde auto-line-up volledig geëlektrificeerd hebben en streeft het naar een marktaandeel van 8 tot 10 procent van de wereldwijde EV-markt. Hyundai is van plan om tegen 2025 wereldwijd 560.000 batterij-elektrische auto’s per jaar te verkopen en zo uit te groeien tot een top 3-fabrikant van emissievrije voertuigen.

Behalve de kwantitatieve en kwalitatieve groei van zijn geëlektrificeerde gamma wil Hyundai zich ook nog meer profileren als een verantwoordelijk lid van de samenleving dat slimme en duurzame mobiliteitsoplossingen biedt. Hyundai zal dat doen door hoogwaardige mobiliteitservaringen te bieden en de laadinfrastructuur voor berijders van elektrische auto’s te verbeteren.

Op de IAA Mobility 2021 in Duitsland, de grootste autoshow ter wereld, zal Hyundai de volgende fase van zijn bedrijfsvisie delen, inclusief de plannen om een CO2-neutrale toekomst mogelijk te maken. Hyundai heeft een duidelijke keuze gemaakt voor ecovriendelijke mobiliteit en wil een leidende rol spelen in de energie- en mobiliteitstransitie. Daarnaast wil Hyundai klanten optimaal ontzorgen met behulp van innovatieve services, geheel passend bij de filosofie Progress for Humanity van het merk.