Hyundai presenteert op IAA Mobility 2021 de weg naar CO2-neutraliteit

Hyundai heeft een geïntegreerde strategie om CO2-neutraliteit te bereiken, gebaseerd op drie pijlers: schone mobiliteit, een nieuwe generatie platforms en groene energie. Hyundai toont zijn volledige aanbod van geëlektrificeerde voertuigen en de nieuwste oplossingen op de IAA Mobility 2021, die van 6 tot 12 september plaatsvindt in München, Duitsland.

‘Met de visie Progress for Humanity is Hyundai vastbesloten het juiste te doen voor de wereld’, zegt Jaehoon (Jay) Chang, President en CEO van Hyundai Motor Company. ‘Klimaatverandering is een grote uitdaging die ieders aandacht nodig heeft. Hyundai wil vóór 2045 CO2-neutraal zijn met zijn wereldwijde productaanbod en activiteiten. We investeren in schoner vervoer en groene energieoplossingen en werken zo aan een betere en duurzame toekomst voor iedereen.’

Bezoekers van de IAA Mobility 2021 kunnen de stand van Hyundai vinden in Hal A1 van Messe München. Daar zijn BEV-concepten, een volledig elektrische robotaxi op basis van de IONIQ 5 en diverse displays over de waterstofwaardeketen te zien. De verschillende locaties van het evenement zijn te bereiken via de Blue Lane1-dienst van Hyundai, waarmee bezoekers direct de nieuwste schone voertuigen van Hyundai – zoals de IONIQ 5, NEXO, KONA Electric en de Elec City Fuel Cell-bus – zelf kunnen ervaren.

Op weg naar CO2-neutraliteit
Dit jaar presenteert Hyundai op de IAA zijn plannen om de CO2-emissie in 2040 met 75 procent te hebben verminderd ten opzichte van 2019. Vóór 2045 zal Hyundai CO2-neutraal zijn met al zijn producten en wereldwijde activiteiten.

De geïntegreerde, multidimensionale strategie die Hyundai hiervoor heeft, is gebaseerd op drie pijlers: het uitbreiden van het aanbod voor schone mobiliteit, het ontwikkelen van een nieuwe generatie platforms en investeringen in oplossingen voor groene energie en technologieën.

Sinds de onthulling van de eerste volledig elektrisch aangedreven concept car in 1991 heeft Hyundai, leider op het gebied van schone mobiliteit, grote stappen voorwaarts gemaakt als het gaat om het verlagen van de CO2-uitstoot.

De komende jaren wil Hyundai het aandeel verkochte emissievrije voertuigen (ZEV’s) verder verhogen. Vóór 2030 moet 30 procent van de wereldwijde Hyundai-verkopen een ZEV zijn. Hyundai verwacht dat dit aandeel in 2040 zal zijn gestegen tot 80 procent. Daarbij horen zowel batterij-elektrische voertuigen (BEV’s) als waterstof-elektrische voertuigen met brandstofcel (FCEV’s).

Op regionaal niveau is Hyundai van plan om in 2035 alleen nog maar ZEV’s te leveren in Europa. In 2040 zullen voertuigen die rijden op fossiele brandstoffen volledig zijn uitgefaseerd in grote markten, wat aansluit bij de overgang naar schone mobiliteit.

Hyundai heeft ook flink geïnvesteerd in een nieuwe generatie platforms, bedoeld voor innovatieve vormen van mobiliteit, zoals UAM’s (Urban Air Mobility) en autonoom rijdende voertuigen. Die zorgen voor mobiliteit met meer vrijheid, zónder uitstoot. Deze platforms liggen daardoor volledig in lijn met Hyundai’s visie Progress for Humanity en tonen de inzet van Hyundai voor het verbeteren van de leefbaarheid in steden voor de toekomstige generaties.

De strategie van Hyundai voor CO2-neutraliteit gaat verder dan alleen de overstap naar ZEV’s. Het doel is om schonere en groenere energie-oplossingen te bieden voor iedereen. Daarbij gaat het niet alleen om het gebruiken van hernieuwbare energie in de eigen fabrieken, maar ook om investeringen in toekomstige technologieën voor de lange termijn. Bijvoorbeeld de productie van groene waterstof met hernieuwbare energie, het Vehicle-to-Grid (V2G) en het Second Life Battery Energy Storage System (SLBESS).