Juice Charger ontvangt Design Award

Juice Technology AG, fabrikant van laadstations en -software en marktleider in mobiele laadstations voor elektrische voertuigen, is de winnaar van de iF Design Award dit jaar met de JUICE CHARGER me 3.

De JUICE CHARGER me 3 wordt niet alleen zeer gewaardeerd door klanten, maar is ook de nieuwe favoriet van designexperts. Nadat de fraai vormgegeven wallbox al de Red Dot Design Award 2022 in de wacht sleepte, wint hij nu ook een van de hoogste designprijzen op internationaal niveau – de iF Design Award 2022.

Maar liefst 10.776 producten en projecten dongen dit jaar mee naar de iF Design Award. Uit dit recordaantal heeft een internationale, onafhankelijke groep van 132 designdeskundigen een voorselectie van 5.426 inzendingen gemaakt. In de uiteindelijke selectie werd elke bijdrage beoordeeld, besproken en beoordeeld door een jury op basis van vijf criteria. De JUICE CHARGER me 3 werd uitgeroepen tot winnaar van de iF Design Award 2022 in de categorie auto’s/motorvoertuigen.

Christoph Erni, CEO en oprichter van Juice is blij met de onderscheiding: “Onze ontwikkelings- en designteams bij Juice leggen de lat telkens weer hoger. Naar het voorbeeld van de Bauhaus-architectuur gaan de minimalistische vorm en de maximale functie op in een tijdloos resultaat dat je maar één keer in je leven hoeft te kopen. Deze passie wordt zichtbaar in het product en zou ook de gebruikers moeten inspireren. Want dat verdienen onze klanten. Al het andere zou een belediging zijn – en daarvan zijn er helaas genoeg voorbeelden.”

Het wandlaadstation werd in een transparant, gestructureerd proces beoordeeld qua idee, vorm, functie, merkdifferentiatie en effect. Met zijn decente vierkante vorm met duidelijke lijnen en elegante rondingen spreekt de JUICE CHARGER me 3 bijzonder de doelgroep aan, die innovatieve techniek en aantrekkelijke esthetiek verwacht. Vooral het ontwerp maakt het laadstation uiterst functioneel, absoluut veilig (IP67 en IK10), makkelijk te gebruiken en dus uiterst gebruiksvriendelijk. Het hoogwaardige, minimalistische uiterlijk tilt het laadstation naar een nieuw niveau van design en maakt het laadstation niet alleen functioneel, maar ook visueel een geheel met het voertuig. Bovendien kan het glas aan de voorzijde dankzij de slimme constructie gemakkelijk worden gepersonaliseerd voor grote klanten. Het sterke effect van het algehele design wordt hierdoor niet aangetast. “Voor ons blijft hoogwaardig design niet beperkt tot de elektrische auto”, aldus Christoph Erni. De schonere en zuinigere bouwwijze en de mogelijkheid van over-the-air-updates zijn een bewijs voor de toekomstbestendigheid van het apparaat, wat wederom het duurzaamheidsconcept ondersteunt.

Met name dit aspect wordt toegejuicht door de jury: "Inspirerend om te zien dat we de tekenen zien van meer duurzame benaderingen in design – duurzaamheid is ‘de nieuwe luxe’ – wat inhoudt dat sommige oude ambities worden vervangen door nieuwe en zinvolle ambities ”, aldus Stina Nilimaa Wickström, Vice President Volvo Group Design, Zweden.