Land Rover introduceert Defender P400e plug‑in hybrid

Land Rover breidt het aanbod van de Defender 110 verder uit met de P400e plug‑in hybride aandrijflijn. Tegelijkertijd start de levering van de nieuwe Defender 90. Deze driedeursversie met kortere wielbasis wordt geleverd met dezelfde benzine- en dieselmotoren en superieure off‑road-capaciteiten als de vijfdeurs Defender 110 die sinds juni in de showroom staat. Verder introduceert Land Rover nieuwe Ingenium zescilinder-in-lijn dieselmotoren met Intelligent All‑Wheel Drive, de onderscheidende X‑Dynamic uitvoering en een reeks nieuwe opties en carrosseriekleuren.

Met de nieuwe P400e aandrijflijn voor de Defender 110 breidt Land Rover het aanbod uit met de krachtigste en efficiëntste versie tot op heden. Het aandrijfsysteem wordt gevormd door een 2,0-liter benzinemotor met 221 kW (300 pk) vermogen en een 105 kW (143 pk) sterke elektromotor die gevoed wordt door een 19,2 kWh-batterij. Het systeemvermogen bedraagt 297 kW (404 pk), terwijl de Defender P440e een afstand van 43 kilometer (WLTP) volledig elektrisch kan overbruggen. Het gemiddelde benzineverbruik is vastgesteld op slechts 3,3 l/100 km (WLTP), wat overeenkomt met een CO2-emissie van 74 g/km. Dankzij de krachtige aandrijflijn met een hoog koppel dat vanwege de elektromotor direct vanaf stilstand beschikbaar is, kan de Defender P400e in 5,6 seconden van 0‑100 km/u accelereren. De topsnelheid bedraagt 210 km/u.