Nieuwe merkidentiteit voor ALD Automotive

ALD Automotive lanceert wereldwijd een nieuwe merkidentiteit. De leasemaatschappij heeft al enkele jaren terug de ontwikkeling ingezet van autoleasemaatschappij naar mobiliteitsaanbieder en daar is deze nieuwe merkidentiteit het resultaat van.

De leasemarkt is meer dan ooit onderhevig aan veranderingen door onder meer klimaatveranderingen, verstedelijking en digitalisering. Deze veranderingen hebben grote invloed op de vraag naar het leasen van auto’s en de manier waarop we onze mobiliteit invullen.

ALD Automotive speelt op deze veranderingen in door allerlei nieuwe diensten aan te bieden, zodat je als bedrijf en leaserijder meer keuze hebt in hoe je je mobiliteit invult. De nieuwe merkidentiteit is daarom krachtig, modern, dynamisch, flexibel en persoonlijk en hiermee wil ALD Automotive duidelijk maken wat klanten van ALD Automotive mogen verwachten.

Vier belangrijke merkelementen staan in de nieuwe huisstijl centraal:
 

  • Een blauw kleurenpalet weerspiegelt de identiteit van het bedrijf. De overheersende blauwe kleuren reflecteren de digitale ambities.
  • De mobiliteitslijn is een visueel element. Het laat beweging zien en het vermogen van het bedrijf om zich aan te passen en de grenzen van mobiliteit te verleggen.
  • Mensen worden afgebeeld door middel van silhouetten en foto’s. Het geeft het dagelijkse leven van klanten weer en illustreert hoe ALD Automotive klanten hier flexibiliteit biedt.
  • De moderne, digitale typografie geeft communicatieboodschappen een modern en krachtig uiterlijk.

Tegelijkertijd lanceert ALD Automotive de nieuwe slogan “Ready to move you”.

De nieuwe identiteit wordt uitgerold in alle 43 landen waar ALD Automotive actief is. Het zal worden ingezet voor alle klantsegmenten (grootzakelijke markt, mkb en particulieren) en via alle kanalen, met name digitaal. De uitrol is eind 2020 voltooid.

Jeroen Kruisweg, CEO van ALD Automotive Nederland: “Het is onze ambitie om het merk ALD Automotive de komende jaren verder te versterken op de Nederlandse markt. Deze nieuwe merkidentiteit helpt daar enorm bij. Het is eigentijdser, het geeft beter weer wat klanten van ons kunnen verwachten en we hopen hiermee vooral ook nieuwe talenten aan te kunnen trekken.”