Omzet LIQUI MOLY ondanks coronacrisis gestegen

De coronacrisis heeft grote gevolgen voor de Duitse olie- en additievenspecialist. De omzet steeg in de eerste vier maanden wel met elf procent ten opzichte van vorig jaar, maar de winst is in dezelfde periode met 50 procent afgenomen. Voor directeur Ernst Prost is dat geen reden om zich zorgen te maken: “Dat kunnen we nog met gemak goedmaken”, schrijft hij aan zijn medewerkers.

De gedaalde winst is ook een gevolg van de gekozen strategie van het bedrijf om de crisis te bestrijden. Bij LIQUI MOLY werd niet uit angst de geldkraan dichtgedraaid, maar zelfs veel meer geïnvesteerd. “We hebben meer dan 10 miljoen euro meer dan oorspronkelijk gepland aan reclame uitgegeven om de crisis te bestrijden”, zegt Ernst Prost. Daar kwamen de miljoenen kostende hulppakketten voor organisaties die strijden tegen de verspreiding van het coronavirus nog bovenop.

“Onze winst is gedaald en dat is natuurlijk geen verrassing. Maar de daling is nog goed op te vangen en we zullen ook niet in de problemen komen. Het had veel erger kunnen zijn”, schrijft Ernst Prost en schept vertrouwen: “We maken geen verlies en hebben nog steeds positieve resultaten.”