OneClick Light voor online autoverkoop

Als occasionportal in Nederland maakt AutoScout24 het mogelijk om voertuigen online te verkopen middels OneClick Light. Deze belangrijke technische innovatie zorgt ervoor dat autozoekers met één muisklik online een nieuwe of tweedehandsauto vrijblijvend kunnen kopen. Hiermee verloopt het verkoopproces volledig online, waarmee een grote stap van advertentieportaal naar transactieplatform wordt gezet.

De nieuwe functie is in samenwerking met autobedrijven ontwikkeld om te zorgen dat deze geheel aansluit bij hun behoeften. Rachel Gómez y Maseland, Country Manager van AutoScout24 in Nederland, licht toe: “Consumenten willen steeds meer en vaker online kopen. Ook tijdens de recente ontwikkelingen zien we nog steeds dat potentiële kopers online auto's bekijken. In deze periode waarin consumenten voornamelijk thuis zijn, willen wij het de autobedrijven gemakkelijker maken om online auto's te verkopen. Met AutoScout24 OneClick Light plaatsen wij een online bestelknop bij de advertenties van autobedrijven.”

Efficiënt verkoopproces
Met deze nieuwe functie is online verkoop zeer aantrekkelijk, aangezien dit efficiënter verloopt zonder showroombezoek, proefritten en prijsonderhandelingen. Bijkomende voordelen zijn dat de aankoop ook buiten de reguliere openingstijden kan plaatsvinden en dat AutoScout24 eerst de lead kwalificeert voordat deze naar het autobedrijf wordt doorgestuurd. Daarnaast is de locatie van het autobedrijf in dit proces minder van belang vanwege de mogelijkheid tot thuisbezorging, waardoor extra potentiële kopers in heel Nederland bereikt worden.

Automotive digitaliseren
De eerste auto’s zijn reeds via de online koopfunctie verkocht met een gemiddelde prijs van 17.000 euro (van €2.000 tot €140.000). Hiermee is het digitaliseren van de automotive branche realiteit geworden. In Nederland hebben momenteel meer dan 185.000 aangeboden auto’s deze functie.