Verkooprecord voor Lexus in Europa

Lexus heeft met 87.206 registraties in 2019 een nieuw verkooprecord in Europa1 neergezet. Bovendien groeide het merk in deze regio voor het zesde jaar op rij. Met een verkoopstijging van 14% ten opzichte van 2018 behoort Lexus zelfs tot de snelst groeiende automerken in Europa. Maar liefst 96% van alle in West-Europa verkochte Lexus-modellen was voorzien van zelfopladende hybride-technologie.

Lexus startte 2019 met twee belangrijke introducties. Met de Lexus UX maakte het merk zijn entree in het segment van de compacte, urban SUV. Met succes: in 2019 kozen maar liefst 20.943 Europese klanten voor de vooruitstrevende urban SUV. Dit komt overeen met een marktaandeel van 5% in het premium segment. Daarnaast introduceerde Lexus de nieuwe ES. Deze premium sedan is voor het eerst ook in West Europa beschikbaar en werd direct goed ontvangen met 4.292 verkopen. In Oost Europa, waar de ES al langer leverbaar was, steeg het aantal afleveringen met 33% tot 2.317 exemplaren. Gemeten over heel Europa was de ES goed voor een ruime verdrievoudiging van het aantal verkopen.